معرفی کتاب راهنمای گام به گام مشکلات جسمانی و روانی قاعدگی

راهنمای گام به گام مشکلات جسمانی و روانی قاعدگی

نویسنده: دکتر شکوه نوابی نژاد – مریم داودوندی

موضوع: : قاعدگی – قاعدگی دردناک

قطع: رقعی

تعداد صفحات: 168

قیمت: 92000 ریال

سندروم پیش از قاعدگی

معرفی کتاب

سندروم پیش از قاعدگی موضوعی بسيار جدی است كه تا كنون متناسب با اهمیت ويژه‌ای كه دارا است به آن پرداخته نشده‎است. نشانه‌های پیش از عادت‎ماهانه بیشتر مبنای هورمونی و فرهنگی- روانی دارد و تفاوت‌های فردی بسیار چشمگیری میان افراد در تجربه این حالات وجود دارد. به دلیل ارتباط دوسویه تن و روان، به جرأت مي‌توان گفت که چرخه قاعدگي و رفتار زنان برهم اعمال اثر می‎کنند.

در این کتاب به بررسی حالات و علائم این سندروم، علل به وجود آمدن ، عوامل تشدیدکننده و راه‌های درمان و پیشگیری از آن پرداخته‌ شده است .

سندروم پیش از قاعدگی چیست؟

یکی از مشکلات طاقت‌فرسایی که بسیاری از بانوان با آن روبرو هستند سندروم پیش از قاعدگی یا همان علائم قبل از دوران عادت ماهانه است.

رفتارهای طوفانی پیش از قاعدگی برای اولین بار توسط بقراط توصیف گردید، بقراط نشانه‌ها را به‌شتاب خون برای رها شدن از حفره رحم نسبت داد.

این تعریف تا سال 1930 که برای اولین بار اصطلاح سندروم تنش پیش از قاعدگی توسط رابرت فرانک مطرح گردید کماکان رایج بود.

فرانک از تجربیات 15 زن که گزارش‌هایی مبنی بر ناآرامی، تحریک‌پذیری، میل شدید به تسکین خود از طریق تمارض را داشتند، استفاده نمود. فرانک افزایش استروژن را علت این علائم دانست و سرچشمه تنش پیش از قاعدگی را علل هورمونی دانست. او معتقد بود که این زنان دچار رنج و عذاب شدیدی هستند و بی‌پروا پرخاشگری می‌کنند. گاه مرتکب اعمال ناشایست می‌گردند، آن‌ها خشم خودشان را بروز می‌دهند و به دنبال آن احساس می‌کنند که یک ضربه‌ی آگاهانه‌ای به همسر و خانواده‌شان وارد نموده‌اند و به‌خوبی می‌دانند که وضعیت و اعمال آن‌ها غیرقابل‌تحمل است، لیكن طی یک یا دو ساعت بعد از شروع جریان خون قاعدگی، کاملاً از این تنش‌ها رهایی می‌یابند…

سندروم پیش از قاعدگی