معرفی کتاب هدف پسران

هدف پسران

نویسنده: مایکل گوریان

ترجمه:سمیرا عزیزی

موضوع: تربیت فرزند-پسران

قطع: رقعی

تعداد صفحات: 310

قیمت: 310000ریال

کتاب هدف پسران

معرفی کتاب

هدف پسران چیست؟

در اکثر مواقع پاسخ این سؤال «نمی­دانم» است.

متاسفانه این پاسخ، نه برای مردان و نه برای پیشرفت آنان به‌هیچ‌وجه موقعیت ایده آلی محسوب نمی­‎شود.

همۀ اشخاصی که در دنیای امروز به پسران اهمیت می­‎دهند، درواقع خود را به هر نحوی جهت پاسخ به پرسش «هدف پسران چیست؟» آماده کرده‎­اند بهتر است شما نیز به عنوان یک پدر و مادر دلسوز که صاحب فرزند پسر هستند، خود را برای پاسخ به این پرسش آماده کنید.

نسل های پیشین ما پرسش «هدف پسران چیست؟» را به روش‏‎هایی پاسخ می‏‎دهند که برحسب ضرورت بر آن‌ها دیکته شده است! اما شایان‌ذکر است که نسل ما و نسل‏‎های پس از ما هرگز با چنین ضرورتی محدود نمی‎‏گردند؛ اما با عدم وجود چنین ضرورتی، به زمانی در تاریخ می‏‎رسیم که والدین و فرزندان از اینکه در حقیقتِ «هدف پسران چیست؟» به اطمینان راسخی دست نخواهند یافت.

ما اغلب برای بسیاری از سؤالاتی که پسرانمان از دنیای درون خود و دنیای بیرون می‎پرسند، پاسخ مطمئنی نداریم و همچنین در برابر بعضی از رفتار‎ها و افکارشان مستأصل می‎شویم و چاره را نمی‎دانیم.

کتاب هدف پسران به‌منظور کمک به پاسخ سؤالات والدین گردآوری‌شده است که:

  • چگونه می‏‎توانم به پسرم که در اواخر سن بلوغ است کمک کنم؟
  • چگونه می‎‏توانم پسری به لحاظ عاطفی، باهوش پرورش دهم؟
  • معنا و مفهوم پرورش «مرد باشخصیت» چیست؟
  • من به‌عنوان فردی مبتدی به چه مباحثی برای مواجهه با پسرم، به‏‎خصوص زمانی که او در برابرم قد علم می‏کند نیاز دارم؟
  • خانواده و جامعه هدفمند چه شکلی است؟
  • من چگونه قادر به آموزش سختی، به‌اندازه نرمی و لطافت، به پسرم خواهم بود؟
  • چه قوانین و نظم و ترتیبی روحیۀ پسران را تضعیف و چه نوعی از آن‌ها درون پسران را مملو از شوق دستیابی به موفقیت می‏‎نماید؟
  • عوامل کاربردی که موجب مفیدتر کردن کلاس‏‎های درسی برای پسران می‏‎شوند، کدم‌اند؟
  • ما باید چه آداب‌ورسوم ویژه‏ای را برای گذر پسران از دوره نوجوانی به دوران جوانی و بزرگ‌سالی رعایت کنیم؟
  • نقش بازی‏‎های ویدئویی، اینترنت، فضای مجازی و دیگر فناوری‏‎ها در جستجوی پسران امروزی، به‌سوی یافتن معنا و هدف زندگی خویش تا چه میزان است؟ محدودیت‏‎های اساسی برای پسران در این راستا برای سنین مختلف کدم‌اند؟
  • موهبت‌ها و قابلیت‏‎های مشخص و معین مادران، پدران و دیگران به پسران، به‌منظور یافتن مسیر هدف و معنای زندگی کدم‌اند؟
  • چطور می‎‏توانیم غریزه جنسی پسران را به حسی هدفمند، در قالب عشق و صمیمیت، تعبیر کنیم؟
  • چگونه می‎‏توانیم از پسرانمان همسران و پدرانی شایسته تربیت کنیم؟

 مطالب این کتاب، راهی برای کمک به پسران در پیگیری آینده ای موفق، در عین حفظ ویژگی­ های مردانۀ پسران و مردان است.

مقاله‎‎هایی از کتاب

کار کردن یا کار نکردن پسران؟

در سرتاسر تاریخ بشریت، پسران به‌محض برخورداری از توان جسمی شروع به کار می‎­کردند. ازاین‌رو، در فرهنگ‎­های اجدادی ما سنت منطقی با قدمتی طولانی وجود دارد که در صورت امکان، پسران هر چه سریع‌تر در سنین نوجوانی به‌ کار گماشته شوند. در حال حاضر بازار جهانی به‎‏طور مداوم در حال تغییر است و شرایط و موقعیت­‎های مرتبط با آن نیز برای مردان جوان و پسرانی که نحوۀ رقابت را در بازار جهانی و در زمان مناسب خود نیاموخته باشند، بسیار هولناک خواهد بود…

پرورش استعدادهای پسران

پرورش استعدادهای ذهنی پسران

دختران به‌ طور متوسط  زودتر از پسران به بلوغ می‌ رسند، به همین دلیل در تاریخ زندگی بشر همواره این انتظار بوده که پسران به‌ محض برخورداری از توان کاری هرچه سریع‌ تر حرفه‌ ای را برگزینند تا زودتر به بلوغ حرفه‌ ای و فکری دست یابند. چرا که پسران با ورود به دنیای کار و فعالیت به بلوغ و تکامل حقیقی خود خواهند رسید.

یک پسربچه هر آنچه از خانواده و سرپرستان نزدیکش راجع به آنچه که باید باشد می‏ آموزد، فوراً در قالب داستان‌ها، بازی‌ها و رؤیاهایش مورد آزمایش قرار گرفته و به ناخودآگاه وی اضافه می‌ گردد. زمانی که پسر بچه‌ ها به تلویزیون، صفحه‌ نمایش رایانه، تبلت و گوشی همراه و یا دیگر ابزار الکترونیکی خیره می‌ شوند، درواقع از بازی کردن‏ های فعال بی‌ نصیب می‌ مانند و هرگز از دستان خود برای ساختن و بازی کردن استفاده نمی‌ کنند. از این‌ رو رشد طبیعی مغزشان تحت تأثیرات منفی قرار می‌ گیرد.